Sunday 24 July 2016

Movie Review // Showdown The Movie

Hai Assalamualaikum!
Daah lamaa gila aku tak post something dalam blog ni.

Aku, busy dan malas. Ahah!
So, sementara aku tengah rajin ni, aku akan menaip buat seketika.

Untuk apa?
Untuk menyatakan review aku pasal Showdown The Movie!

Nah, buat kau tak tau cerita ni pasal apa, aku bagi sinopsis siap siap.
Lol, aku copy pakcik google je ni.

Sinopsis:

Berdasarkan sebuah rancangan Realiti TV iaitu Showdown, mengisahkan tentang sekumpulan penari yang menggelarkan diri mereka sebagai "Battle Crew" yang mana mereka mempunya impian untuk menyertai sekaligus menjuarai pertandingan tarian terbesar di Malaysia iaitu Showdown. Banyak halangan yang terpaksa ditempuhi oleh mereka sekaligus menguji persahabatan antara mereka. Mampukah mereka bertahan dan menang pada akhirnya?

Hah itulah gamaknyaa!

Mohon korang tahulah juga yang sebenarnya Showdown ni pasal menari. Haraplaahh! Takkan tak tau kot.

So, para pelakonnya ialaah..


  • Reza Hasbi
  • Izara Aishah
  • Azad Jasmin
  • Iedil Putra
  • Maria Farida

So, aku rasa best lah cerita ni. Not bad. Yaa, cerita ni dah keluar lama cuma aku baru berkempatan untuk tengok tadi. Ini pun sebab tiba-tiba abang aku pasang laptop kat TV. Baru best sikit layan movie.

Walaupun cerita ni dah boleh agak jalan cerita tapi yang paling aku suka performance diorang time final! Woowww gila hokeey! Lawa gila!

Aku memang peminat Step Up dan layan dari series 1 lagi haha. Sampailah Step Up All In. So, aku takkan terlepas lah tengok cerita ni versi Malaysia. Okay lah. Bagi aku okay. Tak tahulah kau. Tak suka, blah sana. Ada aku suruh duduk kat sini lagi ke?

So, aku bagi 3 out of 5!
Nice!

Nah, sedikit cenderamata aku bagi. Gambar-gambar sebabak. Kah!








Yeah, i know percubaan spm mendekati.
Yeah, i know.

Last, kali ni sajeehh! Hahaha.

Okay, night world.
Itu saja.
Apa-apa nanti, aku roger.

Assalamualaikum.
                       

1 comment:

Buat apa tuuu? Meh comment sekejap!

Search